نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2799
-
الف
+

نماینده رئیس جمهور ایران به عیادت پدرکلان «ستایش» رفت+عکس

نماینده رئیس جمهور ایران به عیادت «جمشید مشایخی» رفت.

«علی جنتی» وزیر اسبق وزارت فرهنگ ایران به نمایندگی از «حسن روحانی» رئیس جمهوری این کشور به عیادت «جمشید مشایخی» از بازیگران سینما، تلویزیون و تیاتر ایران رفت.

به گزارش آی فیلم2، «علی جنتی» درپیوند با این دیدار در صفحه شخصی خود نوشت: «جمشید مشایخی از جمله هنرمندانی توانا و بی ادعایی است که نظیرش را کمتر می‌توان یافت. در طول پنجاه سال خدمت هنری خود بطور خستگی ناپذیر در برنامه‌های سینما و تلویزیون درخشید.

از خاطرات شیرین گذشته و نقش‌های هنری او با هم سخن گفتیم و از روحیه امیدوار او لذت فراوان بردم، برای این شخصیت فرهیخته آرزوی سلامتی و دوام عمر دارم».

«جمشید مشایخی» از سال پار، چندین بار به دلیل عمل جراحی در شفاخانه بستری شده و دوران نقاهت طولانی را پشت سر گذاشته است.

آقای مشایخی یکی از ماندگارترین چهره‌های عرصه بازیگری ایران، متولد ۶ قوس۱۳۱۳  خورشیدی در تهران است. از سال ۱۳۳۶ با نمایش «وظیفه پزشک» فعالیت بازیگری‌ اش را آغاز کرد و با فلم کوتاه «جلد مار» در سال 1342 خورشیدی مقابل دوربین رفت.

این بازیگر ایرانی 2 سال بعد با فلم «خشت و آینه» وارد سینما شد.

آقای مشایخی تا حال در نقش های زیادی ایفای نقش کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به فلم‌های «گاو»، «قیصر»، «شازده احتجاب»، «سوته‌دلان»، «خانه عنکبوت»، «کمال‌الملک»، «گل‌های داودی»، «آوار»، «پدربزرگ»، «طلسم»، «سرب»، «روز واقعه»، «خانه روی آب»، «یک بوس کوچولو»، «جرم» و «سیزده۵۹» و مجموعه‌های «هزاردستان»، «داستان‌های مولوی»، «سلطان صاحبقران»، «امام علی(ع)»، «پهلوانان نمی‌میرند» و «ستایش» اشاره کرد.

وی در سریال ستایش 2 که از آی فیلم 2 نشر شد، نقش پدرکلان ستایش را بازی می کرد.

ب م

نظر شما
ارسال نظر